Thursday, February 18, 2010

WRONG MATEIAL PERSON = TOTAL LOSS PERSON

BY : http://syazhadnetwork.blogspot.com/

Sejak saya menyertai bisnes UNSTOPPABLE EMPIRE, banyak perkara yang saya belajar. Setiap kali berjumpa prospek saya dapati banyak alasan yang diberikan walaupun mereka tahu bisnes ini dapat merubah kehidupan mereka.

Antara alasan yang diberi:-
  1. " Aku tau bisnes ni bagus tapi aku belum dapat buat keputusan lagi, nak kena study pelan dan produk yang ada. Kau bagilah aku masa...'
  2. "Aku tak konfiden la boleh buat, contact aku pun tak banyak dalam hp. Kawan-kawan aku ni aku tak rasa diaorang minat...semua bukannya ada duit.'
  3. 'Aku tak tau nak korek duit kat mana, aku baru buat loan...saving pun xda aku nak kena setel hal-hal ni dulu baru boleh join ko...'
  4. "Hmm aku nak kena bincang ngan bini aku dulu....yela benda-benda libatkan duit ni ko tau la kena bincang dulu..."
  5. "Bagusla bisnes ni...kalau aku tak masuk tapi aku kenalkan kawan-kawan aku kat ko boleh tak? Mungkin diaorang berminat..."
  6. "Benda ni bagus tapi boleh ke aku cari orang? Camna kalau aku cerita orang tak minat?.."
  7. "Kalau aku join tapi tak ada orang masuk bawah aku, aku dapat income jugak ker? Ishh naya aku nanti..."
  8. "Sori la, buat masa ni kita orang tengah sengkek, fikiran berserabut, insyaallah kalau boleh pun aku join pakej yang paling murah, itu pun bukan masa yang terdekat ni.."
  9. "Hang buat dulu, kalau hang dah jadi kaya baru aku join hang..."
  10. "Takpalah Mie biarlah aku buat bisnes aku ni, biar lambat lama-lama kaya.."

So, itulah alasan yang diberikan oleh mereka yang masih belum nampak peluang yang ada.. Kepada semua rakan niaga dan bakal rakan niaga saya inilah asam garam yang kita kita kena lalui...so bersabarlah. Biarkan "si luncai dengan labu-labunya", makan lah labu tu hari-hari sampai kembong perut."

Bak kata leader saya mereka ni dah kira kategori "wrong material". So tak payah la dok pulun kejar mereka-mereka ni.Tapi bagi saya mereka ni dah kira "Total Loss". Doakan agar mereka akan jadi jutawan dengan alasan-alasan mereka.


No comments:

Post a Comment