Sunday, January 23, 2011

NEXTCUBES.com by MSI SHUKRI





Invitation to join NEXTCUBES network by MSI SHUKRI

CLICK & REGISTER FREE NOW..!!!!

My Invitation Code: http://www.nextcubes.com/index.php?rid=4d2f2b41e3f57

-----> MSI SHUKRI


1st in the World!! Build by 1 Malaysia for 1 World!!

New social sites for all Nations & also new opportunities for All Business Owner, Franchaise & Franchaisor, Mini Market Owner, Hyper market Owner etc to boost & max up their potential & greener profits!!!

Just connect with all your friends, shopping, get rewarded & rejoice!!!

It's more than just a FB!!!

Sign Up Now for Free & always be.

Shares & find everything under the sun at NextCubes.Com. A brand new and first innovation in Social Network, Social Business Network, Updates & Information and Online Shopping experience..!!

Start using the First New Ideas & Concept in the World for you to connect & share your life & any of your business opportunity NOW..!!

Sign Up NOW for Free, and always will be..

Build for World..!!!


Antara kelebihan NextCubes.Com (2 in 1)

- Yang Pertama Di Dunia yang menggabungkan Laman Sosial + Laman Sosial Perniagaan

- Boleh pasarkan apa juga jenis produk perniagaan anda.

- Naikkan keuntungan perniagaan anda sehingga 300% - TERBUKTI

- Pembeli juga merasai keuntungan - TERBUKTI

- Semua yg mempunyai apa juga jenis perniagaan sangat dialu-alukan.

- IKS,perniagaan dr rumah, pasar mini,& semua jenis perniagaan

- Semua payment terus ke akaun peribadi anda.

Pendaftaran PERCUMA SEKARANG...!!!

My Invitation Code: http://www.nextcubes.com/index.php?rid=4d2f2b41e3f57

-----> MSI SHUKRI


KELEBIHAN UNTUK SEMUA JENIS PERNIGAAN & PENIAGA2:

- Sebagai contoh jika selama ini keuntungan perniagaan anda sekitar purata RM30,000 sebulan sahaja,

- Mahukah anda menaikkan keuntungan perniagaan anda sehingga 400% , 500% atau lebih lagi..??

- Jika ada jalan & cara untuk memperolehi keuntungan luar biasa ini, mahukah anda menggunakannya..??

- Mahukah anda jika sekarang ini keuntungan bulanan hanya sekitar RM30,000 sahaja... akan meningkat sehingga RM400,000 sebulan atau lebih.

Pendaftaran PERCUMA SEKARANG...!!!

My Invitation Code: http://www.nextcubes.com/index.php?rid=4d2f2b41e3f57

-----> MSI SHUKRI


KELEBIHAN UNTUK SEMUA PENGGUNA :

- Pernahkah sesebuah pasaraya atau mana2 kedai memberikan anda pulangan RM20,000 sehingga melebihi RM50,000 sebulan setiap kali anda membeli barang2 keperluan anda seperti beras, minyak masak, gula & lain2..??

- Pernahkah anda merasa mendapat pulangan RM20,000 sehingga melebihi RM50,000 sebulan setiap kali anda membayar SEMUA BIL-BIL anda..??

Pendaftaran PERCUMA SEKARANG...!!!

My Invitation Code: http://www.nextcubes.com/index.php?rid=4d2f2b41e3f57

-----> MSI SHUKRI


Kini dengan hanya menggunakan platform NextCubes.Com ini sahaja, SEMUA jenis perniagaan & SEMUA peniaga2 anda SEMUA pengguna & pembeli berpeluang mendapat & menikmati keajaiban apa yg tidak pernah anda dapat sebelum ini..

Semua keuntungan LUAR BIASA ini akan HANYA akan anda perolehi di NextCubes.Com.

Apa yg anda perlu lakukan cuma .... BERTINDAK & Daftar SEGERA PERCUMA SEKARANG..!!

My Invitation Code: http://www.nextcubes.com/index.php?rid=4d2f2b41e3f57

-----> MSI SHUKRI


Nikmatilah kehebatan & keajaiban luarbiasa ini di NextCubes.Com.

Apa Yg Perlu Anda Buat Selepas Register NextCubes..!!

1.0) Klik -> My CubeBox ( dibawah profile pic anda)

1.1) Kemudian Klik -> Read Messages

2.0) Klik-> PHOTO

3.0) Klik -> My eWallet

3.1) Aktifkan e-Wallet anda.

(ikut arahan / prosedur atas sebab2 keselamatan *P&C)

3.2) Di dalam My eWallet akan tertera

" Your current Cube point : 2.00 point(s) "

Klik pada nombor -> 2.00 point(s)

Download eBook - Panduan lengkap NextCubes -SBN

* Bagaimana fungsi NextCubes.Com ini..

* Selain dari berfungsi sebagai Social Networking ia juga adalah Social Biz Networking

* Bagaimana SBN & TradeMax naikkan SALES biz anda sehingga 400%.

* Bagaimana PEMBELI juga merasai keuntungan yg sangat2 luar biasa.

# SEMUANYA ADA DI DALAM eBOOK.. DOWNLOAD SEGERA..!!

DAPATKAN NEXTCUBES anda SEGERA.. SEKARANG..!!!

Pendaftaran PERCUMA SEKARANG...!!!

My Invitation Code: http://www.nextcubes.com/index.php?rid=4d2f2b41e3f57


http://www.nextcubes.com/index.php?rid=4d2f2b41e3f57

-----> MSI SHUKRI


*** M'Si


Sunday, April 18, 2010

UNSTOPPABLE Global Business Partner

Empayar UNSTOPPABLE kini semakin agresif dan berkembang pesat, ramai yang berhenti kerja sebulan dua selepas join empayar ni, dan menariknya semakin hari semakin ramai yang bertambah kaya dalam perniagaan ini. UNSTOPPABLE adalah merupakan satu komuniti yang bergabung tenaga berniaga serta membimbing sesama rakan terhadap semua jenis perniagaan yang SAH dan HALAL sahaja. Antara kegiatan UNSTOPPABLE ini adalah menggunakan medium Internet sebagai base platform perniagaan e networking, menghala kepada bidang Properties dan sentiasa berkembang dari masa ke semasa! Dengan komuniti yang amat berpengalaman serta kukuh maka senang-senang bagi mereka yang menyertai UNSTOPPABLE menikmati kemanisan serta PASIF income.

Ramainya yang tak tahu bahawa dengan bank loan serta facilities yang ada pada mereka, boleh menyebabkan mereka kaya dan hidup bebas, malangnya mereka tak mau bukak mata seluas-luasnya serta lebih rela bekerja serta memenuhi impian orang lain daripada memenuhi impian diri sendiri.


Di UNSTOPPABLE, ada complete online training dalam bentuk e-learning serta personal coaching dan monitoring system yang mana anda akan di bimbing sampai berjaya. Paling penting nak belajar dan sanggup di ajar, tu je syarat utama nak buat UNSTOPPABLE. Pasal kami tak pilih kuantiti, tapi hanya pilih KUALITI!!
Semakin hari semakin ramai yang membeli Best Man Win (BMW), menyebabkan betapa senangnya golongan bawahan dan pertengahan hari ni menjadi golongan atasan, maka misi UNSTOPPABLE adalah jelas dan nyata, sama-sama KAYA dan sama-sama BERJAYA!!




Untuk berjaya, kita kena buang ego kita, buang sikap dan alasan kita yang mana selama ni tak bagi kita kaya pun. Sudah-sudahlah ulang kesilapan yang sama, pasal bila dah tau kita buat silap, dan ulang lagi, maknanya kebodohanlah!

Ramai yang join terus UNSTOPPABLE hari ni, pasal tak tahan dengan tekanan serta kesempitan, tapi takkan nak tunggu dah sempit baru nak bertindak! Bukti dah ada, semua dah ada, so siapa yang BUAT je yang akan berjaya. Yang tengok dan saja-saja nak tanya tak BUAT duit pun..so anda pilih nak tengok je ke atau nak buat?

Sunday, April 11, 2010

EMPAYAR RM30


Empayar bermula dengan RM30

Oleh AQMAR ALLADAD
aqmar.alladad@kosmo.com.my
.
Mempunyai seramai 20 pereka, tidak mustahil sekiranya Jakel dilabelkan sebagi gedung tekstil terkemuka tanah air. Bangga dengan rekaan corak tersendiri, Jakel sering mendapat perhatian ramai khususnya menjelang musim perayaan.
.
"APA jua jenis perniagaan tentunya mempunyai masalah. Kalau tidak mahu ada masalah jangan sesekali melibatkan diri dalam perniagaan."
.
Itulah antara kata-kata semangat daripada arwah bapa yang dipegang oleh Pengarah Urusan Jakel, Mohamed Faroz Mohamed Jakel dalam mengembangkan empayar perniagaan tekstil mereka.
.
Mengangkat intipati pesanan itu sebagai azimat niaga, ia nyata telah menjadi suntikan motivasi hingga terbinanya sebuah jenama gedung tekstil tersohor di Malaysia.
.
Merupakan anak kedua daripada 12 adik-beradik, Mohamed Faroz merupakan peneraju utama yang menaikkan nama Jakel sehingga ia dikenali umum.
.
Mengimbas kembali penubuhan Jakel sejak tahun 1985, perniagaan itu hanya beroperasi di sebuah premis yang kecil di Muar, Johor.
.
Hanya berbekalkan modal RM30 dan dua tenaga kerja, Jakel menjalankan perniagaan secara kecil-kecilan dan runcit tanpa membayangkan keuntungan besar.
.
Tahun demi tahun mereka berniaga untuk survival masa hadapan. Perkembangan skala operasi dan jaringan bisnes tidak sekali-kali mengubah prinsip asas mereka iaitu untuk menjual jenis fabrik yang mampu dimiliki oleh semua golongan.
.
Cabaran membina nama
.
Bagaimanapun, apabila melihat kejayaan Jakel yang berdiri teguh pada hari ini selepas tempoh lebih 25 tahun, bukan sedikit liku dan cerita jatuh bangun yang didepani syarikat itu.
.
"Perasaan hasad dengki dalam persaingan dunia niaga memang menuntut kesabaran yang tinggi. Sebenarnya ia merupakan perkara biasa dalam bisnes. Apabila perniagaan kita nampak maju sedikit, mulalah orang hendak menjatuhkan kita," katanya.
.
Menurut Mohamed Faroz, pernah ada pihak yang menyebarkan fitnah kononnya kain yang mereka jual tidak bermutu tinggi dan berharga mahal.
.
"Malah, tanggapan itu terbawa-bawa sehingga ke hari ini. Apatah lagi, perniagaan fabrik kini mempunyai saingan amat sengit," ulasnya ketika ditemui Stailo di Wisma Jakel, Jalan Masjid India baru-baru ini.
.
Tidak cukup dengan itu, ketika negara mengalami krisis ekonomi pada tahun 1996, Jakel turut menerima tempiasnya. Tetapi disebabkan Jakel mempunyai strategi perniagaan yang baik, keadaan itu tidak terlalu menjejaskan kedudukan operasi Jakel.
.
Siapa sangka ketika banyak syarikat bergelut dengan iklim ekonomi sekitar tahun 1997, Jakel dilimpahi rezeki apabila mampu membesarkan ruang niaga dengan membeli panggung wayang Rex untuk dijadikan stor dan jualan runcit di Segamat, Johor.
.
Menyentuh mengenai cawangan syarikat yang kini sudah mencecah sebanyak 18 buah, Mohamed Faroz memberitahu, ilham tersebut bermula pada tahun 2000.
.
Ketika berada di Segamat, boleh dikatakan setiap hari Jakel menerima kunjungan lawatan daripada pembeli yang mana kebanyakannya dari luar Johor. Dari situ terdetik untuk memperbanyakkan lagi cawangan di kota-kota lain di seluruh negara.
.
Premis yang terletak di Kuala Lumpur sebenarnya mula ditubuhkan pada tahun 2008. Ternyata usaha melebarkan sayap ke ibu negara membuahkan hasil yang lebih lumayan buat Jakel.
.
Ini kerana nama Jakel bukan hanya menjadi sebutan para pelanggan golongan biasa. Bahkan, ia turut dipilih sebagai gedung tekstil kegemaran golongan ternama dan pereka fesyen tanah air.
.
Apa yang membuatkan Jakel mudah diterima ramai kerana konsep mesra pelanggan yang diterapkan syarikat itu amat berkesan.
"Kita tidak memilih pangkat pembeli. Kalau mereka datang beli di sini, layanan yang diberikan sama sahaja iaitu seorang pembeli akan dikendalikan oleh seorang jurujual.
.
"Bermula dari pemilihan dan potongan fabrik semuanya akan dibantu oleh jurujual yang sama," terangnya yang kini sudah tujuh tahun menerajui perniagaan tekstil Jakel.
.
Hari ini, Jakel muncul sebagai syarikat pengimport dan penjual utama produk tekstil untuk pasaran tempatan dan luar negara.
.
Kejayaan besar Jakel apabila syarikat itu mendapat hak eksklusif menjual jenama-jenama kain terkenal, termasuk Valentino, Pierre Cardin, Roberto Cavalli dan Emanuel Ungaro.
.
Bagi himpunan yang tidak terlalu mahal, pelanggan boleh memilih seleksi fabrik seperti sutera Korea, sutera sulaman Thai, sifon bermanik dan bermacam-macam lagi.
.
Melewati usia 25 tahun, kejayaan Jakel dilihat semakin menyinar di persada tekstil negara apabila membuka cawangan baru di Seksyen 7, Shah Alam pada 25 April ini.
.
Gedung seluas 7,432 meter persegi itu memenuhi permintaan pelanggan yang tidak memerlukan orang ramai berkunjung ke tempat lain untuk mendapatkan fabrik.
.
Jelasnya, bangunan setinggi enam tingkat itu akan dimuatkan dengan pelbagai jenis fabrik yang sesuai dijadikan baju tradisional atau pengantin. Malah, butik terkenal Arianni turut diletakkan di dalam gedung yang sama bagi penggemar dan pemakai tudung.
.
"Shah Alam dipilih sebagai lokasi gudang terbesar kerana ia memberi kemudahan kepada pelanggan yang tinggal berdekatan kawasan sekitarnya termasuk dari Subang Jaya, Damansara, Klang atau Puchong.
.
"Jadi, mereka tidak perlu bersusah payah untuk datang ke cawangan Kuala Lumpur. Kami juga menyediakan ruang parkir yang luas demi memberi keselesaan kepada pengunjung," katanya yang kini perlu mengendalikan seramai 4,000 kakitangan.
.
Selain itu, Jakel turut tidak melepaskan peluang membantu peniaga Bumiputera dengan menyediakan kemudahan francais. Menariknya, francais yang diberikan itu bukannya meletakkan label nama Jakel, sebaliknya pemilik kedai tersebut boleh menggunakan pilihan nama sendiri.
.
"Nama Jakel hanya tertera kecil di bawah nama kedai tersebut. Walaupun kedai itu bukannya nama Jakel tetapi barangan yang dijual merupakan 100 peratus dari gedung kami.
.
"Sehingga kini kita mempunyai 14 francais yang mana antaranya terdapat di Pahang, Kelantan dan Kedah," terangnya.
.
Rai pelanggan
.
Dalam pada itu, sempena ulang tahun Jakel ke-25 yang hanya diraikan sekali setahun, gedung ternama tersebut mengadakan promosi hebat untuk menghargai pelanggan mereka yang setia memberi sokongan.
.
Bermula 26 Mac hingga 18 April ini, orang ramai boleh mendapatkan habuan menarik apabila membeli-belah di Jakel kerana setiap pembelian akan menerima ganjaran istimewa.
.
Hadiah tersebut bukan hanya untuk pembeli bertuah, tetapi semua pelanggan boleh menikmati promosi tersebut apabila setiap pembelian RM250 ke atas akan mendapat hadiah fabrik bernilai RM50.
.
PARA peserta pertandingan Miss World Tourism 2009 turut mengunjungi Jakel.
Sementara itu, bagi yang meniti detik menjadi raja sehari, pembelian set pakaian pengantin renda Perancis yang berharga RM259 bakal menerima hadiah kain songket bernilai RM100.
.
"Bukan setakat fabrik untuk pakaian, mereka yang membeli langsir berukuran 10 meter bakal dihadiahkan dengan tambahan langsir berukuran lima meter.
.
"Tawaran yang disediakan ini memang menguntungkan apatah lagi ia bukannya terhad kepada bilangan pelanggan tertentu yang ke gedung kami," katanya.
.
sumber: kosmo!



FAKTOR PENGHALANG KEJAYAAN

Salam sejahtera...

Sedikit motivasi untuk kita
hayati bersama pada hari ini.

Setiap orang inginkan kejayaan dan kekayaan dalam hidup. Tetapi
sebenarnya ada 3 sebab atau 3 faktor yang menghalang kita untuk
mencapai bebas kewangan.

Sebab Pertama: Tidak mengambil keputusan untuk bebas kewangan.

Ya betul...semua orang mengharapkan, malah mendoakan kejayaan dan
kekayaan. Tetapi tidak mengambil keputusan yang jitu untuk mencapai
kejayaan. Kita silap kerana tidak meletakkan keutamaan kejayaan dan
kekayaan di dalam hidup. Jadi, mulai hari ini tetapkan keutamaan
kejayaan dan kekayaan dalam hidup.

Jika kita ingin menjadi doktor, kita akan belajar perubatan.
Jika kita ingin menjadi peguam, kita akan belajar undang-undang.
Jika kita ingin menjadi penyanyi, kita akan belajar muzik.
Jika kita ingin bebas kewangan, kita perlu belajar mengenai wang

Sebab Kedua: Menangguh-nangguhkan langkah sehingga menjadi terlalu lewat.

Ya..setiap penangguhan disertakan sekali dengan alasan.

Saya busy lah...
Saya tak ada masa lah...
Saya takde kemahiran lah...
Saya takde duit lah...

dan bermacam-macam lagi alasan. Bak kata Dr Fadhilah Kamsah, "Orang
buat duit, kita buat alasan..." setiap alasan logik2 belaka..yer lah,
nama pun alasan...

Setiap manusia biasanya tergerak untuk melakukan sesuatu termasuk
mencari duit lebih apabila timbul masalah sahaja. Masa tengah senang,
tak ada fikir pun...Buat tak endah, tak risau..buat rileks jer...Tak
hiraukan apa-apa. Bila dah ada masalah, mulalah kelam kabut. Mulalah
mencari penyelesaiannya. kadang2 keadaan dah terlalu lewat dan sukar
melakukan perubahan.

Oleh itu, kita perlu bersedia lebih awal. Orang tua-tua kata,
"sediakan payung sebelum hujan".

Sedarilah...memang terdapat hubungan antara wang dan masa. Jika anda
bercita-cita untuk bebas kewangan, mulalah secepat mungkin.

Bayangkan anda inginkan kebebasan dengan menjana pendapatan RM20,000
sebulan pada 2 tahun lagi. Jika anda bermula sekarang, anda mempunyai
masa selama 2 tahun untuk berusaha. TETAPI jika anda ingin bermula
setahun kemudian, anda hanya ada masa 1 tahun sahaja untuk fight !
mampukah anda?

Jadi, mulakan awal..seawal mungkin. Bila lagi kalau bukan hari ini?

Sebab ketiga : Sikap takut pada kegagalan - anda akan gagal.

Akibat takut pada kegagalan, seseorang itu tidak meletakkan usaha yang lebih.

Akibat takut pada kegagalan, seseorang itu tidak memulakan perniagaan.
Akibat takut pada kegagalan, seseorang itu tidak memulakan usaha.
Akibat takut pada kegagalan, seseorang itu tidak MELAKUKAN LANGKAH PERTAMA !

Contohnya, saya bagi jelas sikit. Bila anda takut pada kegagalan, anda
tidak akan berusaha dengan kuat. Mungkin anda akan cakap macam ni
dalam hati,

" Alahh..tak perlu lah buat betul-betul...kalau tak menjadi pun takpe,
takde la rugi dan terasa sangat. Kita buat sikit jer..so tak pressure
sangat"

Anda silap kalau berfikir macam tu kerana, musuh utama kepada kejayaan
adalah, takut kepada kegagalan. Saya ulangi sekali lagi, MUSUH UTAMA
KEPADA KEJAYAAN ADALAH KERANA TAKUT PADA KEGAGALAN.

Sebenarnya, kegagalan mengajar kita cara untuk berjaya. Daripada hasil
kajian mendapati, jutawan-jutawan dan orang-orang yang berjaya pada
hari ini adalah 98% PERNAH GAGAL...

Mungkin pernah gagal dalam perniagaan...
Atau pernah mengalami hutang keliling pinggang...

Takut kepada kegagalan, menghalang kita mengambil langkah pertama !

Orang yang berjaya adalah, orang yang akan bangkit kembali daripada
kegagalan dan terus berusaha dengan meletakkan matlamat dihadapan.

Apapun rintangan dan halangan, mereka bangkit lagi... demi matlamat
yang harus di capai.

0194491238 ( AMJMSI )

Friday, February 26, 2010

KEJAYAAN MILIK MEREKA


The Unstoppable!


UNSTOPPABLE!

15 Bulan Jadi Jutawan? Asal dari seorang pemuda yang merempat bagaimana boleh mencapai tahap jutawan dalam tempoh yang amat singkat? Semuanya berlaku setelah melalui proses 'Transformed'..anything possible!

Adakah anda rasa hanya saya saja yang boleh capai tahap ini? Nahhh...silap besar! Sebenarnya ramai lagi yang sedang dilahirkan sebagai jutawan..cuma menanti saat dan tikanya sahaja..ibarat telur yang sedang menetas..dan..ohh ya..dah ada pun yang telah lahir sebagai JUTAWAN!!

Bagaimana UNSTOPPABLE TEAM boleh melahirkan Jutawan dan members yang memiliki income 5 angka sebulan?
Ini kerana komuniti kami cukup kuat! Pakar kewangan, pakar properties, pakar perniagaan, pakar networking, pakar perunding, pakar internet...semua ada..pendek kata..bergaul dengan orang kaya kita pun jadi kaya, dengan syarat buat apa yang orang kaya buat!!

Program UNSTOPPABLE bukan setakat untuk dapat income jangka pendek 2-3 tahun sahaja..takk..tapi ikut plan dalam masa 5 tahun sudah memiliki income RM50k sebulan, dan berkekalan serta bertambah dari masa ke semasa..ini kerana pakar-pakar kewangan dunia adalah SIFU kami..dan telah mendidik kami untuk membebaskan diri dari 'sumpahan' makan gaji yang mana tak pernahnya cukup walaupun dah kerja puluhan tahun..(berlari setempat)..


Dulu cuma pakai kereta iswara yang catnya merekah, cerminnya retak, roadtaxnya mati..kalau ikut perkembangan Bob ni (melalui flyers) selepas berberapa bulan dia dah pun tukar kereta BMW 3 series E46, tapi sekarang memandu BMW 5 series M Sport, padahal dulu cuma pandai ketuk drum je...


Saya masih ingat sewaktu mula join dulu, isterinya Rohaya marah sangat pasal dah tau bob ni tak pandai apa-apa pun selain dari ketuk drum sepanjang perkahwinan mereka..3 hari perang teluk (cold war)..
tapi hari ni dua-dua dah jadi jutawan!! Tak pandai bukanlah alasan yang konkrit..pasal dah terbukti Bob pun boleh 'Transformed' dan tak sampai 2 tahun dah ada BMW, Honda City & Rumah banglo di Shah Alam..nak tau ke income dia sebulan berapa? 6-7 kali ganda gaji CEO multinasional Corporation...!! Bukan syarikat tertentu, bukan pasal ada LUCK, bukan pasal rajin tak tentu hala...tapi pasal ada 'PERSONAL DEVELOPMENT' yang menjadikan Bob dan isterinya Jutawan dalam tempoh yang amat singkat!!


Ni sorang lagi budak kilang ni..si Anuar SV ni..punyalah pendiam yang amat..pemalu..penakut..kalau duduk setable dengan dia ibarat macam tak wujud kat situ..tapi hari ni dah berhenti kerje, dah beli rumah & BMW 3 series MSport complete dengan full bodykit & accessories (bodykit je RM20k beb..steering M3 paddle shift tu..projector head lamp dia je dah RM4k++..)..

Manalah nak masuk dek akal kerje kilang gaji RM1200 boleh pakai kereta ni..dah la pendiam..kena 'Transformed' terus income atas RM20k sebulan...Masyaallah..sekarang dah planning nak ikut step seterusnya..(residual income dalam tempoh 5 tahun..go for RM50k)..dan sedang di 'Transformed' untuk pergi step yang lebih jauh dalam hidupnya..never the same again!! (ada banyak step dalam program UNSTOPPABLE ni..step pertama pun dah RM20k sebulan..capai tahap ni dalam tempoh 9 bulan..kalau dia tak pendiam agak-agak berapa bulan le yek?)..

Pernahkah kita dengar kata-kata hikmat sakti yang menikam kalbu ni..."ORANG KAYA MAKIN KAYA..YANG MISKIN MAKIN MISKIN!!"

Ramai yang cakap benda ni..tapi selalunya dengar dari mulut 'yang miskin' pasal tak puas hati dengan 'yang kaya bertambah kaya'..! Tapi cuba kita tengok kenapa jadi macam tu..!

Orang miskin suka beli 'LIABILITI'..senang cerita semua duit keluar..dapat gaji habis keluar bayar itu ini..
Orang kaya suka beli 'ASET'..senang cerita 'duit masuk' atau bahasa inggerisnya 'mesin cop duit'..

Tapi ada banyak kategori ASET ni..ada aset beku, ada aset cair, aset cepat, aset lambat...masalahnya dari 'miskin' nak pergi 'kaya' tu macam mana nak mula ya?
KAMI ADA JAWAPANNYA!!

Cuba tengok diri kita sendiri..selama ni apa aset yang kita ada? Berapa banyak sumber income kita..kalau makan gaji cuma ada 1 sumber je..kalau dapat gaji apa yang kita buat? Bayar kereta, rumah, bil-bil, minyak kereta, belanja makan minum anak isteri...so yang mana satu bagi duit balik pada kita setelah keluarkan duit-duit tu? Tak ada? Maknanya semua tu liabiliti (termasuk la rumah tu..pasal duit keluar bukan duit masuk..)

So jangan heran kalau statement bank kita selalunya ciput dan seram mata memandang..pasal kita salah konsep!! JoinUNSTOPPABLE TEAM dan anda akan diajar bagaimana menjadikan setiap RM1 anda sebagai 'Biji Benih' dan cara paling efektif 'semai benih' untuk dapat berlipat kali ganda..ibarat dari sebiji beras akhirnya jadi satu ladang tanaman yang besar!!

Sebenarnya, dengan teknik yang betul, dari RM1 tu kita boleh collect RM1,000,000.00 ..pelik tul bunyinya kan? Nak tau??

Persoalannya, macam mana nak gandakan duit duit tu?
Ramai yang gagal nak gandakan dari RM1 tu lagi..tulah masalahnya..tapi program UNSTOPPABLE boleh bantu anda gandakan lagi..dan lagi...dan lagi..! Carta di atas start dari RM1..macam mana agaknya kalau start dari RM1000??


Program UNSTOPPABLE

Ada berberapa step dalam program ini..

Anda akan diperkenalkan cara-cara untuk 'menyemai' biji benih anda dengan cara yang selamat. Di sini secara part time pun potensi pendapatan anda adalah di antara RM5000 ke RM25,000 sebulan. Bergantung pada anda sendiri. Bab modal bukan satu isu.. kami ada jalan untuk dapatkan anda modal jika perlu..kerana program kami boleh anda lakukan tanpa modal! Apa dia? Tanpa modal?? Sukar nak percaya?..ok cuba kita tengok seorang salesman yang membawa katalog berjumpa seseorang kemudian menerima pembayaran dan mendapat komisyen! Apakah modal yang dia guna? So di sini bukanlah anda kena jadi salesman, tapi akan diperkenalkan berberapa cara untuk dapat extra income..tambahan pula zaman sekarang ni ada teknologi internet yang membolehkan anda jadi reseller secara percuma dan terus boleh buat duit daripadanya tanpa perlu keluar dari rumah..
Step ke2 apabila anda telah ada extra income..maka anda akan diberi bimbingan bagaimana nak 'amplify' atau menguatkan lagi income anda sehingga mencecah RM50,000 sebulan.
step ke3 pula..anda akan dibimbing lagi untuk 'protect' income anda supaya berterusan sampai akhir hayat malah boleh pulak diwarisi anak-anak serta generasi kita akan datang!!
step ke4 pula anda akan diperkenalkan kepada konsep-konsep "Super Rich'..idea-idea ini akan membantu anda untuk berjaya lebih jauh lagi..mana tau anda merupakan bakal BILLIONAIRE yang sedang menetas!!
Anda akan diberi bimbingan serta konsultan sepanjang bersama kami...satu pelaburan yang tak sia-sia..

Kalau bercakap serta berfikir cara yang sama..mana mungkin dapat rasa kekayaan..kerana idea kita masih miskin, ilmu kita masih miskin, pendirian kita masih miskin, percakapan kita terlalu miskin, kebijaksanaan kita terlalu miskin!!
Mahukah anda 'Transformed' kemiskinan anda menjadi kekayaan yang boleh digunakan sampai bila-bila?

Pernahkah kita dengar kata-kata hikmat sakti yang menikam kalbu ni..."ORANG KAYA MAKIN KAYA..YANG MISKIN MAKIN MISKIN!!"

Ramai yang cakap benda ni..tapi selalunya dengar dari mulut 'yang miskin' pasal tak puas hati dengan 'yang kaya bertambah kaya'..! Tapi cuba kita tengok kenapa jadi macam tu..!

Orang miskin suka beli 'LIABILITI'..senang cerita semua duit keluar..dapat gaji habis keluar bayar itu ini..
Orang kaya suka beli 'ASET'..senang cerita 'duit masuk' atau bahasa inggerisnya 'mesin cop duit'..

Tapi ada banyak kategori ASET ni..ada aset beku, ada aset cair, aset cepat, aset lambat...masalahnya dari 'miskin' nak pergi 'kaya' tu macam mana nak mula ya?
KAMI ADA JAWAPANNYA!!

Cuba tengok diri kita sendiri..selama ni apa aset yang kita ada? Berapa banyak sumber income kita..kalau makan gaji cuma ada 1 sumber je..kalau dapat gaji apa yang kita buat? Bayar kereta, rumah, bil-bil, minyak kereta, belanja makan minum anak isteri...so yang mana satu bagi duit balik pada kita setelah keluarkan duit-duit tu? Tak ada? Maknanya semua tu liabiliti (termasuk la rumah tu..pasal duit keluar bukan duit masuk..)

So jangan heran kalau statement bank kita selalunya ciput dan seram mata memandang..pasal kita salah konsep!! Join
UNSTOPPABLE TEAM dan anda akan diajar bagaimana menjadikan setiap RM1 anda sebagai 'Biji Benih' dan cara paling efektif 'semai benih' untuk dapat berlipat kali ganda..ibarat dari sebiji beras akhirnya jadi satu ladang tanaman yang besar!!

Sebenarnya, dengan teknik yang betul, dari RM1 tu kita boleh collect RM1,000,000.00 ..pelik tul bunyinya kan Nak tau?
?

UNSTOPPABLE EMPIRE = SEBAHAGIAN DARI KAMI












Bisnes kami telah BERJAYA MEMBUKTIKAN
anak-anak muda melayu BOLEH menjana pendapatan
RM 2 JUTA dalam masa SETAHUN !!!!!!

PULUHAN orang menjana pendapatan RM 1 JUTA !!!!!!!!!

RATUSAN orang telah berjaya menjana pendapatan mencecah
RATUSAN RIBU RM hanya dalam masa SETAHUN sahaja.


RIBUAN orang berjaya menjana pendapatan sampingan
mencecah 4 hingga 5 ANGKA RM dengan cara praktikel.


Berita ini bunyinya macam tahyol, macam karut, macam tipu......
Tapi HAKIKATNYA ramai anak muda melayu yang telah ubah kehidupan...

Anda ragu, sangsi & tidak percaya ??? Orang yang tidak
mempunyai " MINDA KEKAYAAN " memang
tak pernah nak mempercayai berita seperti ini
sesungguhnya anda tidak mengetahuinya....

Kepada anda yang ada " sedikit " kepercayaan, TAHNIAH
saya ucapkan !! Ambil LANGKAH BIJAK untuk
melihat, mendengar & menilainya sendiri.

nak dengar, nak tengok BUKTI.... bukannya kena bayar pon !!
kita jumpa TANPA SYARAT !!! OK ??

Hubungi & berjumpa dengan saya dengan minda yang POSITIF.
jika anda negatif, saya sarankan bagitahu peluang ini
kepada mereka yang memerlukan. boleh tak???

TAK rugi anda ambil TAHU dan AMAT RUGI jika tak tahu!!!!!



Thursday, February 18, 2010

WRONG MATEIAL PERSON = TOTAL LOSS PERSON

BY : http://syazhadnetwork.blogspot.com/

Sejak saya menyertai bisnes UNSTOPPABLE EMPIRE, banyak perkara yang saya belajar. Setiap kali berjumpa prospek saya dapati banyak alasan yang diberikan walaupun mereka tahu bisnes ini dapat merubah kehidupan mereka.

Antara alasan yang diberi:-
  1. " Aku tau bisnes ni bagus tapi aku belum dapat buat keputusan lagi, nak kena study pelan dan produk yang ada. Kau bagilah aku masa...'
  2. "Aku tak konfiden la boleh buat, contact aku pun tak banyak dalam hp. Kawan-kawan aku ni aku tak rasa diaorang minat...semua bukannya ada duit.'
  3. 'Aku tak tau nak korek duit kat mana, aku baru buat loan...saving pun xda aku nak kena setel hal-hal ni dulu baru boleh join ko...'
  4. "Hmm aku nak kena bincang ngan bini aku dulu....yela benda-benda libatkan duit ni ko tau la kena bincang dulu..."
  5. "Bagusla bisnes ni...kalau aku tak masuk tapi aku kenalkan kawan-kawan aku kat ko boleh tak? Mungkin diaorang berminat..."
  6. "Benda ni bagus tapi boleh ke aku cari orang? Camna kalau aku cerita orang tak minat?.."
  7. "Kalau aku join tapi tak ada orang masuk bawah aku, aku dapat income jugak ker? Ishh naya aku nanti..."
  8. "Sori la, buat masa ni kita orang tengah sengkek, fikiran berserabut, insyaallah kalau boleh pun aku join pakej yang paling murah, itu pun bukan masa yang terdekat ni.."
  9. "Hang buat dulu, kalau hang dah jadi kaya baru aku join hang..."
  10. "Takpalah Mie biarlah aku buat bisnes aku ni, biar lambat lama-lama kaya.."

So, itulah alasan yang diberikan oleh mereka yang masih belum nampak peluang yang ada.. Kepada semua rakan niaga dan bakal rakan niaga saya inilah asam garam yang kita kita kena lalui...so bersabarlah. Biarkan "si luncai dengan labu-labunya", makan lah labu tu hari-hari sampai kembong perut."

Bak kata leader saya mereka ni dah kira kategori "wrong material". So tak payah la dok pulun kejar mereka-mereka ni.Tapi bagi saya mereka ni dah kira "Total Loss". Doakan agar mereka akan jadi jutawan dengan alasan-alasan mereka.